Mikke Hermansson

Efter två år av stark tillväxt lanserade Ancon förbättringsplanen ”Ancon 3.0” med ledorden: Stabilare, Snabbare, Sexigare. Ancon spänner nu bågen med målsättningen att tillhandahålla Sveriges bästa supportavdelning.

I takt med att bolaget växt kraftigt så lanserades förbättringsplanen Ancon 3.0. Målsättningen med arbetet är att säkerställa att Ancon och dess anställda presterar på topp. Strävan efter att bli bäst avser både utveckling av programvara men också all kundrelation och support.

– Som mindre bolag lyckas man ofta att hålla en nära och bra kontakt med kunden, många bolag tappar detta i takt med tillväxten. Vi vill inte bli som alla andra och därför lanserar vi idag ”Sveriges bästa Supportavdelning”, berättar Mikke Hermansson, VD Ancon AB.

Ancon AB består idag av 24 medarbetare varav fyra supporttekniker. Supportavdelningen är uppdelad i första- och andralinjesupport. Ärenden tas emot via telefon och e-post, förstalinjetekniker försöker avhjälpa problem, är det mer komplicerade ärenden som kräver felsökning så skickas ärendet vidare till andra linjen.

– Varje vecka har vi möten där vi pratar om hur vi kan bli bättre som grupp, detta mynnar sedan ut i faktiska förbättringar, kommenterar Fredrik Höglind, andralinjetekniker hos Ancon.

Ancon har under 2017 investerat i ett stort IT-system där alla kundrelationer kommer hanteras, detta system driftsätts under hösten. Bolaget har också sökt efter fler medarbetare.

– Det har varit oerhört många sökande till vår supportavdelning och jag har förmånen att välja bland många kompetenta kandidater, inom ett par veckor kommer vi addera en tekniker till, avslutar Mikke Hermansson.